Print Friendly, PDF & Email

קיימות מס' חלופות של בטוחות שהמשכירים נוהגים לבקש מהשוכרים, כאשר בדרך כלל המשכירים ידרשו שילוב של בטוחות.

  1. ערבות בנקאית: ערבות בנקאית היא הבטוחה ביותר מבחינת המשכיר, שכן המשכיר יכול לממשה באופן מיידי וללא מתן הודעה מוקדמת. הבנק ערב להתחייבויות השוכר, ולמעשה מתחייב לשלם למשכיר כסף, לדרישתו, מבלי שזה יידרש להוכיח לבנק שנגרם לו הנזק שהוא טוען לו. מבחינת השוכר, זו הבטוחה הפחות נוחה, משום שהיא כרוכה בעמלה והקצאת סכום כסף לא מבוטל לטובת הערבות.
  2. שטר חוב: שטר התחייבות כלפי בעלי הדירה, בדרך כלל בגובה מספר חודשי שכירות. בעלי הדירה יכולים להגיש את שטר החוב להוצאה לפועל ולממשו במקרה של הפרת החוזה מצדכם. יש לציין בחוזה השכירות באילו תנאים ניתן יהיה לממש את שטר החוב. יש להקפיד שהשוכר ימלא את כל הפרטים בשטר, כולל פרטי החותמים, סכום, חתימות וכו'.
  3. שיק ביטחון: שיק ביטחון הוא שיק רגיל עליו כתוב סכום הכסף המובטח למשכיר במקרה של הפרת חוזה, ללא תאריך, חתום בידי השוכר. שיק ביטחון מיועד בדרך כלל לתשלומי חובות לרשות העירונית (ארנונה, מים), לחברת החשמל, לחברת הגז, ועד הבית וכו'. המשכירים מבקשים בדרך כלל לקבל שיקים פתוחים וחתומים על ידי השוכר, ללא תאריך נקוב וללא סכום נקוב. על השוכר להקפיד שעל השיק נכתב "למוטב בלבד" ומשורטט עליו "קרוס", ושתהיינה כתובות המילים "שיק ביטחון".

מומלץ לציין בחוזה כי במידה והשוכר לא יסדיר את התשלום אותו חב לרשויות, המשכיר יוכל לשלם לרשויות בשמו בהתאם לסכום החוב באמצעות שיקים אלו, וזאת לאחר התראה ומתן הזדמנות לשלם. במידה ובסיום התקופה לא יוותר חוב של השוכרים, מתחייב המשכיר להשיב לשוכר את ההמחאות.

  1. ערבים: במקרה זה השוכרים מביאים מספר ערבים מטעמם, שגם הם חתומים על החוזה ועל התחייבויותיכם כשוכרים של הדירה. מומלץ לחייב חתימת ערבים בנוסף לביטחונות אחרים, לקבל את פרטי הערבים במלואם (שם מלא, מספר זהות, כתובת, טלפון).

 

האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני.